بررسی حسابداري هتل

بررسی حسابداري هتل|30017205|lzn
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان بررسی حسابداري هتل را مشاهده می نمایید.

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 40

از آن جا كه توضيح كامل درباره هر نوع سيستم حسابداري رايج در هتلها از جمله حسابداري دوبل ، با ماشين NCR ويا حسابداري باكامپيوتر احتياج به زمان بيشتر و گنجايش وسيع تر دارد از شرح و بسط اين روشها خودداري مي نماييم، چرا كه هر يك از اين سيستم ها به تنهايي احتياج به يك كتاب جداگانه و فرصت مجزا دارد. با توجه به اهميت حسابداري در هتل و تكيه بر اين واقعيت كه يك مدير متبحردر صورتي به موفقيت دست خواهد يافت كه با رموز حسابداري نيز آشنايي داشته باشد. بر آن هستيم كه مختصري درباره حسابداري و بيان سرفصلهاي حسابهايي كه در سيستم گردش داخلي هتل مورد نياز است بسنده كنيم. ياد آور مي شويم كه در سر فصلهاي زير آنچه با حروف فارسي مشخص شده مربوط به دفتر كل است و آنهايي كه باعدد معين گرديده بيان كننده ريز سر فصلهاي دفتر هاي معين است.

(ا لف ) در آمد:

01 فروش اتاق؛

02 رستوران؛

03 تريا؛

04 ضيافتها – جشنها؛

05 لباسشويي؛

06 تلفن.

(ب) بدهكاران موقت

1. مسافران؛

2. انواع تورها، آژانسهاي مسافرتي؛

(پ) انبار

(ت)هزينه مصرف مواد غذايي

(ث) خسارات

(ج) كسر و اضافات صندوق

(چ)در آمدهاي متفرقه

1. كرايه سالنها؛

2. ساير درآمدها

(ح) حقوق و ساير هزينه كارگران:

1. حقوق و دستمزد؛

2. حق مسكن؛

3. حق خواربار؛

4. حق اولاد؛

5. اضافه كاري؛

6. باز خريد ايام مرخصي؛

7. لباس؛

8. غذاي روزانه؛

9. عيدي و پاداش؛

10. حق بيمه سهم كارفرما؛

11. ساير هزينه ها.

(خ) هزينه هاي اداري:

1. اجاره؛

2. هزينه هاي سوخت (گازوايل ، گاز)؛

3. پست،تلفن، تلكس،فكس؛

4. آب،برق؛

5. اياب و ذهاب و مسافرت؛

6. تعمير و نگهداري ماشين آلات؛

7. تعمير و نگهداري تأسيسات؛

8. تعمير و نگهداري ساختمان؛

9. تعمير و نگهداري وسايل نقليه؛

10. تعمير و نگهداري تزئينات،تشريفات؛

11. مصارف و ملزومات اداري؛

12. مطبوعات و تبليغات؛

13. كمكهاي بلاعوض و امور خيريه؛

14. ساير هزينه ها.